Flytning af et .com / .net / .biz / .org / .info / .us domæne kræves først og fremmest en
EPP kode, som bliver genereret af din nuværende domæneudbyder, når du kontakter dem og beder om at få koden udleveret.
Vi skal bruge EPP koden før vi kan påbegynde processen vedr. flytningen af dit domænenavn. En ny EPP kode vil genereret, hvis du på et senere tidspunkt ønsker at flytte til en anden udbyder.
Nedenstående er en vejledning i processen for flytning af dit .com / .net / .biz / .org / .info / .us domæne.
EPP kode
Når du har modtaget EPP kode fra din nuværende domæneudbyder, sender du denne til os - vi kan ikke påbegynde flytningen af dit domæne før vi har modtaget EPP kode.
Bekræft flytning
Domæneejeren (registrant) og den administrative kontakt for dit domæne modtager en E-mail, hvor de skal bekræfte / godkende flytningen. Bemærk der er en frist på 5 dage til at foretage godkendelse af flytning.
Da E-mail sendes til de kontaktinformationer der eksisterer i WHOIS databasen for domænet er det meget vigtigt disse er korrekte - ellers kan vi ikke kontakte dig.
Valider kontaktinformationer i WHOIS databasen
Du kan undersøgt om dine oplysninger er korrekte ved at slå dit domæne op under WHOIS lookup på
http://www.domaintools.com/Vær speciel opmærksom på om din udbyder er angivet som kontaktemail for dit domæne. Hvis dette er tilfældet, skal din nuværende udbyder bekræfte flytningen af domænet.
Låst domæne
Et domæne kan også være låst, hvilket betyder at det ikke kan flyttes. Du skal kontakte din nuværende udbyder og bede dem om at låse domænet op.
Domænet er udløbet
Er dit domæne udløbet kan det ikke flyttes. I så tilfælde er du nødt til at fornye det hos din eksisterende udbyder før vi kan foretage flytningen.
Hvor lang tid tager en domæne flytning?
Flytning af .com / .net / .biz / .org / .info / .us domæner tager typisk 4-5 dage, men kan dog godt tage længere tid. Processen kan tage længere tid, da den afhænger af hvor hurtig domæneejer bekræfter flytning, hvor lang tid din nuværende registrator bruger på at acceptere eller afvise overførslen m.m.
Vil sender dig E-mail når overførslen er gennnemført. Skulle der opstå spørgsmål undervejs, kontakter vi dig med henblik på at få de nødvendige oplysninger så processen kan gennemføres.